Applying of Jigsaw Model to Enhance Students’ Reading Comprehension
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Chaffee, B. W., Watkins, S. L., & Glantz, S. A. (2018). Electronic cigarette use and progression from experimentation to established smoking. Pediatrics, 141(4), e20173594.
Elfindri, E., Rustad, S., Nizam, N., & Dahrulsyah, D. (2015). Lecturer performances in Indonesia higher education system. International e-journal of advances in education, 1(1), 26-36.
Darmansyah, D. (2009). Sumber Belajar dalam Pendidikan Anak Usia Dini. Bandung: Alfabet
Harahap, M. H. (2018). Penerapan Media Visual Pada Pembelajaran Konstruksi Kayu Untuk Meningkatkan Keterampilan Membuat Kursi Siswa Kelas XI di SMK Negeri 2 Panyabungan. Jurnal Handayani PGSD FIP UNIMED, 9(2), 120-124.
Lufri, L., Yulkifli, Y., Yarman, Y., & Amrin, A. (2015). Workshop Peningkatan Kompetensi Guru-Guru IPA dalam Pembuatan Perangkat Pembelajaran Terintegrasi Pendidikan Karakter. MGMP IPA SMP Kota Padang Panjang.
Nunan, D. (2005). Practical English Languange Teaching:Young Learners. New York: McGraw-Hill Companies
Nursamsu, N., & Kusnafizal, T. (2017). Implementasi pembelajaran berbasis ICT (Information and communication technology) sebagai alat bantu komputer multimedia untuk meningkatkan kompetensi guru serta prestasi belajar siswa. Jurnal Pendidikan Biologi, 6(3), 351-355.
Setiani, R. E., & Razak, A. (2019). Implementation of Jigsaw Model in Biology Learning to Improve X Grade Students’ Learning Outcomes and Activitys. International Journal of Progressive Sciences and Technologies, 14(1), 93-102.
Setyanighsih, R. (2013). How to teach group investiation. Universitas negeri Semarang.
Slameto, S. (2014). Permasalahan-permasalahan terkait dengan profesi guru SD. Scholaria: Jurnal Pendidikan dan Kebudayaan, 4(3), 1-12.
Sudijono, A. (2004). Pengantar Statistika Pendidikan. Jakarta: PT Bumi Aksara.
Tarulli, L. (2014). Pleasure reading: exploring a new definition. Reference and User Services Quarterly, 53(4), 296-299.
DOI: https://doi.org/10.56842/bahtra.v3i01.245
Refbacks
- There are currently no refbacks.